Tytön ja naisen bolero

Tytön ja naisen bolero

6350 A Tytön bolero ja B Naisen bolero

Lanka: Schachenmayr Catania: värinro 00106 tytön boleroon, värinro 00002 naisen boleroon, 100% puuvilla

Tytön bolero:

Koko 116/122
128/134
140/146cm
Langanmenekki
4
4
5 kerää

Naisen bolero:

Koko 36/38
40/42
44/46
Langanmenekki
7
7
8 kerää

Puikot: Nro 3-4mm, reunuksia varten nro 3-4mm pyöröpuikko (tai käsialan mukaan)
Muut tarvikkeet: 2 cm leveää satiininauhaa 100 cm

Tiheys: 27 s ja 31 krs pitsiraitaneuletta sekä 17 s ja 50 krs patenttineuletta = 10cm.

Patenttineule: (suljettuna neuleena parillinen s-luku)
1 .krs:
*1 o, nosta 1 s lk:n kanssa nurin neulomatta*, toista *-*.
2. krs: *nosta 1 s lk:n kanssa nurin neulomatta, neulo seuraava s lk:n kanssa nurin yhteen*, toista *-*.
3. krs:
*neulo 1 s lk:n kanssa oikein yhteen, nosta seuraava s lk:n kanssa nurin neulomatta*, toista *-*. Neulo ensin 1.-3. krs ja toista sitten 2.-3. krs:ta.

Pitsiraitaneule:
Neulo ruutupiirroksen mukaan. Aloita piirros sen oikeasta reunasta, toista 8 s:n mallikertaa tarpeen mukaan ja neulo piirroksen vasempaan reunaan. Piirroksessa on vain työn oikean puolen krs:t, neulo työn nurjalla puolella s:t siten miltä ne näyttävät. Neulo lk:t nurin.

A Tytön bolero

Taka- ja etukappale:
Luo 84 / 92 / 100 s ja neulo 1 krs nurjalta nurin. Neulo sitten pitsiraitaneuletta 44 / 52 / 60cm. Jätä s:t odottamaan. Levitä neule alustalle mittoihinsa, kostuta sumuttamalla ja anna kuivua. Taita kappale kaksinkerroin ja ompele kappaleen sivusaumat eli ompele sivut alareunoistaan 11 / 14 / 17cm:n matkalta yhteen. Kädenteiksi jää 22 / 24 / 26cm:n aukot.

Reunukset:
Ota odottamassa olevat s:t pyöröpuikolle ja poimi niiden lisäksi toisesta reunasta myös 84 / 92 / 100 s. Neulo näillä s:illa 1 krs oikein ja lisää samalla n. joka 3:n s:n jälkeen 1 s =224 / 244 / 264 s. Neulo näillä s:illa patenttineuletta 5 / 6 / 6cm, päätä s:t. Katkaise satiininauha kahtia ja kiinnitä sen päät sivusaumojen kohdille reunuksen päätöskerrokseen. Solmi nauhat edessä rusetille.

B Naisen bolero

Taka- ja etukappale:
Luo 140 / 148 / 156 s neulo 1 krs nurjalta nurin ja neulo sitten pitsiraitaneuletta 62 / 66 / 70cm. Jätä s:t odottamaan. Levitä neule alustalle mittoihinsa, kostuta sumuttamalla ja anna kuivua. Taita kappale kaksinkerroin ja ompele kappaleen sivusaumat eli ompele sivut alareunoistaan 16 cm:n matkalta yhteen. Kädenteiksi jää 30 / 34 / 38 cm:n aukot.

Reunukset:
Ota odottamassa olevat s:t pyöröpuikolle ja poimi niiden lisäksi toisesta reunasta myös 140 / 148 / 156 s. Neulo näillä s:illa 1 krs oikein ja lisää samalla n. joka 4:n s:n jälkeen 1 s =348 / 368 / 388 s. Neulo näillä s:illa patenttineuletta 7cm, päätä s:t. Pujota napit sivusaumojen kohdilla pitsineuleen ulkoreunaan.

Pitsiraitaneuleen ruutupiirros

ruutupiirros

8 s:n mallikerta

ruutup_sel1

= reunas
= oikea s
= nurja s
= langankierto, neulo lk seuraavalla eli nurjan puolen krs:la nurin
= neulo 2 s oikein yhteen
= nosta 1 s neulomatta, neulo 1 s ja vedä nostettu s neulotun yli

Tytön boleron taka- ja etukappale

(mitat cm)

Tytön boleron kaava

Naisen boleron etu- ja takakappale

(mitat cm)

Naisen boleron kaava