Keeppi
Keeppi

Keeppi

Lankatiedot: Schachenmayr Silenzio Color -lankaa ruskeakirjavaa (00185) 200 g.

Puikot: Nro 5, 6, 7, 8, 9 ja 10 tai käsialan mukaan.

Muut tarvikkeet: 1 suuri nappi.

Tiheys: 12 s ja 28 krs patenttineuletta puikoilla nro 5 = 10 cm.

Patenttineule: 1. krs: (np) reuna-s, 1 o, *nosta 1 s langankierron kanssa nurin neulomatta, 1 o*, toista *-* ja neulo reuna-s. 2.krs: reuna-s, nosta 1 s langankierron kanssa nurin neulomatta, *neulo 1 s + lk oikein yhteen, nosta 1 s langankierron kanssa nurin neulomatta*, toista *-* ja neulo reuna-s. 3.krs: reuna-s, neulo 1 s + lk oikein yhteen, *nosta 1 s langankierron kanssa nurin neulomatta, neulo 1 s + lk oikein yhteen*, toista *-* ja neulo reuna-s. Neulo ensin 1. krs ja toista jatkossa 2.-3. krs:ia.

Neulo keeppi pääntieltä helmaan: Luo 91 s puikoille nro 5 s ja neulo patenttineuletta. Tee 11. krs:lla napinläpi seuraavasti: neulo kunnes puikolla on jäljellä 5 s, nosta 1 s langankierron kanssa oikein neulomatta, neulo 1 o ja vedä nostettu s + lk neulotun yli ja neulo loput 3 s. Jatka patenttineuletta, luo seuraavalla krs:lla napinläpi-s takaisin työhön.

Kun kappaleen pituus on 4 cm, vaihda työhön puikot nro 6 ja muuta jatkossa puikkoja yhtä numeroa suuremmiksi aina 4 cm:n kuluttua. Kun kappaleen korkeus on n. 25 cm, päätä työn oikean puolen krs:n alusta ensimmäiset 63 s erittäin löyhästi. Kavenna sitten aina oikean puolen krs:n alussa 1 s erittäin löyhästi kunnes s:t loppuvat. Päätä lanka ja kiinnitä nappi.

La 10.30-15.00 kesällä