Arabella-shaali

Arabella-shaali

Arabella-shaali

Lankatiedot: 500g luonnonvalkoista (00002) Schachenmayr Arabellaa

Koko: n. 180x90cm

Puikot: Pyöröpuikko nro 8mm ja virkkuukoukku nro 6mm tai käsialan mukaan.

Tiheys: 12 s ja 16-17 krs mallineuleita = 10 cm.

Pitsineule: Neulo ruutupiirroksen ja ohjeen mukaan. Piirroksessa on vain työn oikean puolen krs:t, neulo nurjalla s:t siten miltä ne näyttävät. Lue piirrosta sen oikeasta reunasta lähtien keskisilmukkaan asti, käännä sitten piirrosta 45 astetta oikealle ja neulo huivin toinen puoli vastaavasti, seuraa myös harmaata nuolta. Neulo piirroksesta ensin krs:t 1.-14., toista sitten krs:ia 15.-24. ja neulo viimeksi krs:t 25.-26.

Reunasilmukka: Neulo krs:n alussa reuna-s nurin ja nosta krs:n lopussa s nurin neulomatta siten, että lanka jää työn eteen.

Tee näin:
Huivi aloitetaan sen keskeltä yläreunasta. Luo 3 s ja neulo l. krs: (op) reunas, lk, 1 o, lk, reunas.
2.krs:
neulo reunas, sitten 1 s takareunasta nurin, 1 n, 1 s takareunasta nurin ja tee reunas.
3.krs:
reunas, lk, 1 n, lk, 1 o (=keskis), lk, 1 n, lk ja reunas. Jatka neulomista piirroksen mukaan.

Työhön tulee jokaisella oikean puolen krs:lla 4 uutta s:aa. Kun olet neulonut 104 krs eli viimeksi piirroksen krs:n 24., tee krs:t 25.-26. ja päätä sitten kerralla nämä 213 s nurjaa neuloen.

Virkkaa huivin vinoihin reunoihin seuraavasti: 1 ps, * tee n. 15cm pitkä ketjusilmukka ja virkkaa sitten huivin reunaan 2 ks* , toista *-* ja tee krs:n loppuun 1 ps. Katkaise ja päätä lanka.

Arabella-shaali ruutupiirros

Arabella-shaali ruutupiirros 2