2 huivia

2 huivia

2 huivia

Haarukkapitsihuivi:
Lankatiedot:
2 kerää vaaleansinistä Anchor Metallicia, värinro 311
Muut tarvikkeet: pitsihaarukka ja virkkuukoukku nro 3,5 tai käsialan mukaan
Huivin koko: n. 10x180cm

Virkattu huivi:
Lankatiedot: 4 kerää hopeanväristä Anchor Metallicia, värinro 301
Muut tarvikkeet: virkkuukoukku nro 3,5 tai käsialan mukaan
Huivin koko: n. 12x200cm

Katso virkkausneuvoja Anchorin virkkausoppaasta!

Haarukkapitsihuivi

Tee kaitaleet näin:
Virkkaa pitsihaarukan ja virkkuukoukun avulla 3 nauhaa joissa on kussakin 240 lenkkiä. Tee 2 sellaista nauhaa jossa haarukan väli on 5cm ja vielä 1 nauha jossa väli on 8cm. Kun teet ks:t, virkkaa ne aina silmukkalenkin molempien lankojen ali.

Kaitaleiden yhdistäminen:

Yhdistä kaitaleet toisiinsa siten, että levein kaitale tulee keskelle. Älä käytä yhdistämiseen lankaa vaan ota 1. kaitaleesta 2 lenkkiä takareunoistaan koukulle ja vedä näiden lenkkien läpi toisen kaitaleen vastaavat 2 lenkkiä takareunoistaan. Jatka näin vetämällä aina 2 lenkkiä edellisten läpi vuorokaitaleista. Kiinnitä viimeiset lenkit erillisellä langalla huiviin. Kiinnitä viimeinen kaitale samoin keskikaitaleeseen. Virkkaa sitten huivin pitkiin sivuihin 1 krs ks:ita. Tee aina 1 ks 2 lenkin takareunoihin. Tee lopuksi huivin päihin 20cm pitkät hapsut.

Virkattu huivi

Virkkaa näin:
Virkkaa aloitusketjuksi 40 kjs, jätä 4 kjs väliin ja tee koko krs pylväitä. 2. krs: 1 kjs, 1 ks, *7 kjs, jätä 3 p väliin, tee 1 ks*, toista *-*. Jatka virkkaamista piirroksen 3. krs:ta lähtien, toista aina katkoviivojen väliä reunojen sisäpuolella. Toista sitten 5.-8. krs:ia kunnes huivin pituus on n. 200cm. Virkkaa lopuksi piirroksen 9.-10. krs:t ja katkaise sekä päätä lanka.

Virkatun huivin mallipiirros
Virkatun huivin mallipiirros
Virkatun huivin mallip. selite