Ruutuvirkattu pusero

Beige virkattu pusero

Naisen ruutuvirkattu pusero

Lankatiedot: Schachenmayr Catania värinro. 00404

(100% puuvilla)

Puikot: Virkkuukoukut Nro 2,5 ja 3 tai käsialan mukaan.

Tiheys: 24s (=6 mallikertaa) ja 10 krs ruutuvirkkausta paksummalla koukulla = 10cm.

Mallivirkkaukset: Aloitusreuna: tee 2 kjs, jätä 1 s väliin ja työnnä koukku 1. s:n läpi, ota lk koukulle ja vedä läpi, ota lk koukulle ja vedä 1 s:n läpi, ota lk koukulle ja vedä 2 s:n läpi. *Työnnä koukku työn takana olevien molempien s - lenkkien läpi, ota lk koukulle, vedä läpi, ota lk koukulle, vedä 1 s:n läpi, ota lk koukulle ja vedä 2 s:n läpi*, toista * - * tarpeen mukaan. Ruutuvirkkaus: virkkaa piirroksen ja ohjeen mukaan, toista 1. - 2. krs:ia.

Takakappale
Virkkaa aloitusreunaksi ohuemmalla koukulla 116 - 124 - 136 - 148 - 160 ks yllä olevan ohjeen mukaan. Vaihda työhön paksumpi koukku ja a loita ruutuvirkkaus, työhön tulee 29 - 31 - 34 - 37 - 40 ruutua. Kun kappaleen korkeus on 6 4 - 65 - 66 - 66 - 67 cm, j a olet viimeksi tehnyt piirroksen 2. krs:n, katkaise lanka.

Etukappale Virkkaa kuten takana kunnes kappaleen korkeus on 56 - 57 - 58 - 58 - 59 cm . Jätä nyt keskimmäiset 5 - 5 - 6 - 7 - 8 ruutua pois työstä pääntietä varten ja tee ensin toinen puoli. Jätä vielä pääntien r eunassa joka 2. krs 4x1 ruutu pois työstä piirroksen krs:ten 5. - 8. mukaan . Olalle jää 8 - 9 - 10 - 11 - 12 ruutua. Kun kappaleen korkeus on 64 - 65 - 66 - 66 - 67 cm, ja olet viimeksi tehnyt piirroksen 2. krs:n, katkaise lanka. Tee pääntien toinen puoli peilikuvaksi.

Hihat Ompele tai virkkaa olkasaumat. Virkkaa sivuun toisen olkasauman molemmin puolin 23 - 25 - 25 - 27 - 29 krs:n matkalle yhteensä 22 - 24 - 24 - 26 - 28 ruutua hihan aloitus piirroksen mukaan . Jatka näillä s:illa mallivirkkausta ja kavenna samalla molemmissa reunoissa 1 s j oka 2. krs kunnes työssä on jäljellä 12 - 14 - 14 - 16 - 18 ruutua. Kun hihan pituus on 40 cm, katkaise lanka. Tee toinen hiha samoin.

Viimeistely Levitä kappaleet alustalle mittoihinsa, kostuta sumuttamalla ja anna kuivua. Ompele tai virkkaa sivu - ja hihasaumat . Virkkaa pääntien reunaan 1 krs pylväitä . Katkaise ja päätä lanka.