Olanlämmitin
Olanlämmitin

Olanlämmitin

Lankatiedot: Schachenmayr Rheuma Thermal Wolle -lankaa harmaata (2066) 200 g

Puikot: Nro 2,5 tai käsialan mukaan.

Tiheys: 44 s ja 46 krs pintaneuletta = 10 cm.

Pintaneule: Neulo ruutupiirroksen ja ohjeen mukaan.

Tee näin:
Luo 89 s ja neulo muuten 1 o, 1 n -joustinneuletta, mutta neulo molemmissa reunoissa 2 s:lla ainaoikeaa (=kaikki krs:t oikein). Kun kappaleen korkeus on 6 cm, lisää molemmissa reunoissa 2 s:n sisäpuolella 1 s, tee lisäys siten, että otat kahden s:n välisen lankalenkin puikolle ja neulot sen takareunastaan oikein tai nurin. Toista tällaiset lisäykset joka 2. cm vielä 14 kertaa =119 s. Neulo lisätyilläkin s:illa joustinneuletta.

Kun kappaleen korkeus on 40 cm, neulo krs:n oikeasta reunasta 5 s:lla ainaoikeaa, aloita sitten pintaneule piirroksen oikeasta reunasta, toista alareunaan merkittyä 8 s:n mallikertaa 12 kertaa, neulo piirroksen vasempaan reunaan ja neulo lopuilla 5 s:lla ainaoikeaa. Kun olet neulonut pintaneuletta 85 cm ja olet tehnyt viimeksi piirroksesta 16. krs:n, jatka molemmissa reunoissa 2 s:lla ainaoikeaa ja aloita muilla s:illa 1 o, 1 n -joustinneule. Kun olet neulonut joustinneuletta 6 cm, kavenna molemmissa reunoissa 2 s:n sisäpuolella 1 s ja toista sitten kavennukset joka 2. cm kunnes työssä on jäljellä 89 s. Kun olet neulonut joustinneuletta 40 cm, päätä s:t joustetta neuloen.

Viimeistely:
Aseta neule kosteitten liinojen alle mittoihinsa ja anna kuivua. Ompele hihasaumat joustinneuleen osuudelta.