Lyhyet ranteenlämmittimet
Lyhyet ranteenlämmittimet

Lyhyet ranteenlämmittimet

Lankatiedot: Schachenmayr Wash+Filz-it! fine -lankaa 100 g harmaata (00120).

Koko: Ennen huovutusta aloitusreunan ympärys on n. 24 (26,5) cm ja yläreunan ympärys n. 22 (24) cm. Pituus n. 20 cm. Huovutuksen jälkeen alareunan ympärys on n. 20,5 (22,5) cm, yläreunan ympärys n. 18,5 (20,5) cm ja pituus n. 16 cm.

Sukkapuikot: Nro 5-6 tai käsialan mukaan.

Muut tarvikkeet:
2 nappia, joiden halkaisija on n. 25 mm.

Tiheys: Ennen huovutusta 17 s ja 30 krs helmineuletta ja huovutuksen jälkeen 20 s ja 38 krs =10 cm.

Helmineule: 1. krs: 1 o, 1 n. 2. krs: neulo oikeat s:t nurin ja nurjat oikein.

Tee oikean käden ranteenlämmitin näin:
Luo 41 (45) s ja neulo helmineuletta tasona. Kun olet neulonut 20 krs (=6,5 cm), aloita helmineule suljettuna neuleena. Laita I puikolle 11 (12) s ja muille puikoille 10 (11) s. Kun olet neulonut 41 krs (=13,5 cm), päätä II puikon alusta 7 (8) s peukaloaukkoa varten ja luo seuraavalla krs:lla s:iden tilalle 3 (4) s =37 (41) s. Neulo vielä 20 krs (=6,5 cm) ja päätä sitten s:t kerralla.

Tee vasemman käden ranteenlämmitin näin:
Neulo edellisen peilikuvana, tee peukaloaukko III puikon viimeisillä 7 (8) s:lla.

Viimeistely:
Huovuta lämmittimet pesukoneessa huovutus-ohjeen mukaan. Venytä kosteat lämmittimet muotoonsa ja anna kuivua. Ompele halkion reunoja kiinni toisiinsa halkion keskellä ja kiinnitä tähän kohtaan nappi.