Lapsen pitsipusero

Lapsen raidallinen pitsipusero

Lanka: Schachenmayr Catania Grande - lanka värinro. 3284, 3252

(100% puuvilla)

104-116-128-140 cm

Puikot Prym: Nro 5 sekä pääntien reunusta varten pyöröpuikko nro 5 tai käsialan mukaan

Tiheys 16 s ja 20 krs pitsineuletta paksummilla puikoilla = 10 cm Mallineuleet Joustinneule: 2 o, 2 n. Pitsineule: 1.-2.krs: neulo oikein. 3.krs: * neulo seuraavat 3 s oikein yhteen, sitten nurin yhteen ja vielä oikein yhteen *, toista * - *. 4.krs: neulo nurin. Toista 1.- 4. krs:ia.

Takakappale Luo sinisellä langalla 60-68-72-80 s ja neulo joustinneuletta 6 cm. Muuta jousteen viimeisellä krs:lla s - luvuksi tasavälein 62-68-74-80 s. Aloita sitten punaisella langalla reuna - s:iden sisäpuolella pitsineule. Kun olet neulonut pitsiä 4 krs, neulo vuorotellen 8 krs l.valkoisella ja 8 krs sinisellä langalla. Kun kappaleen korkeus on 25-28-31-34 cm, päätä molemmissa reunoissa kädentietä varten joka 2. krs 1x3 s ja 3x1 s =50-56-62-68 s. Kun kädentien korkeus on 15-16-17-18 cm, päätä molemmissa reunoissa olkaa varten joka 2. krs 1x7-8-9-10 s ja 1x6-8-8-10 s. Jätä loput eli takakappaleen pääntien 24-24-28-28 s odottamaan.

Etukappale Aloita kuten takakappale, mutta tee helmajousteen korkeudeksi vain 3 cm. Kun kappaleen korkeus on 22-25-28-31 cm, tee molemmissa reunoissa kädentiekavennukset kuten takana. Kun kädentien korkeus on 11-12-13-14 cm, jätä keskimmäiset 18-18-22-22 s pääntietä varten odottamaan ja neulo ensin toinen puoli. Jätä vielä pääntien reunassa odottamaan joka 2. krs 1 x2 s ja 1 x1 s. Päätä lopuksi olan s:t samoin ja samalla korkeudella kuin takana. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

Hihat Luo sinisellä langalla 30 s ja neulo joustinneuletta 3 cm. Muuta viimeisellä krs:lla s - luvuksi tasavälein 32 s. Aloita sitten reuna - s:iden sisäpuolella punaisella langalla pitsineule. Kun olet neulonut pitsiä 4 krs, neulo vuorotellen 4 krs l.valkoisella ja 4 krs sinisellä langalla. HUOM: Lisää pitsineuleen aikana hihan molemmissa reunoissa joka 8. krs 5-2-3-1x1 s ja joka 6.krs 1-6-6-10x1 s =44-48-50-54 s. Kun hihan pituus on 29-33-36-40 cm, päätä molemmissa reunoissa pyöriötä varten joka 2. krs 1x3 s ja 3x2 s. Päätä loput 26-30-32-36 s kerralla.

Viimeistely Levitä kappaleet alustalle mittoihinsa, kostuta sumuttamalla nurjalta puolelta ja anna kuivua. Ompele olka - ja hihasaumat sekä sivu saumat helmajousteisiin asti. Kiinnitä hihat. Poimi langan avulla pyöröpuikolle pääntien reunasta sinisellä langalla 60-60-68-68 s ja neulo suljettuna neuleena joustinneuletta 6 krs, päätä s:t.