Sukkaset

Pompon-sukkaset

6186A Pompon-sukkaset

Lankatiedot: Regia Pompon värinro 0280

Koko: 38/39
Langanmenekki: 3 kerää

Puikot: Nro 5-6 käsialan mukaan
Muut tarvikkeet: Pohjalliset kokoa 38/39

Joustinneule: 2 o, 2 n
Ainaoikeinneule suljettuna neuleena:
Neulo vuorotellen 1 krs nurin ja 1 krs oikein
Sileä neule suljettuna neuleena: Neulo kaikki krs:t oikein
Tiheys: 16 s ja 22 krs sileää neuletta 4-kertaisella langalla paksummilla puikoilla = 10 cm
HUOM! Neulo sukkaset 4-kertaisella langalla.

1. Luo sukkapuikoille niin monta s:aa kuin taulukkoon on merkitty kokosi kohdalle ja neulo suljettuna neuleena joustinneuletta taulukkoon merkityn cm-määrän verran. Krs:n rajakohta tulee keskelle taakse.

2. Merkitse sitten II puikon viimeiset 2 s ja III puikon ensimmäiset 2 s päälliosan keskikohdaksi ja aloita sileä neule sekä lisäykset. Eli lisää joka krs merkittyjä s:ita ennen ja niiden jälkeen 1 s (lisäys: ota lk puikolle ja neulo se seuraavalla krs:lla kiertäen oikein), lisäyskerroksella työhön tulee siis aina 2 uutta s:aa. Taulukossa on lisäyskerrosten määrä ja tossun s-luku lisäysten jälkeen. Neulo lisäysten jälkeen 1 krs oikein. Neulo sitten kaikilla s:illa ainaoikeaa pohjaa varten taulukkoon merkityn krs-määrän verran.
Ota sitten I ja II puikon s:t toiselle puikolle ja II sekä IV puikon s:t toiselle puikolle ja ompele tai neulo s:t pareittain yhteen pohjasaumaksi.

3. Kiinnitä lopuksi koon 38/39 tossun pohjaan pohjallinen ompelemalla. Tee toinen tossu samoin.

Sukkasten kokotaulukko