Naisen slipoveri Naisen pusero

6513 Naisen pusero

Lankatiedot: Regia Design Line 6-fädig Mirage Color (kuvassa värinro 05955)

Koko
36-38
40-42
44-46
Ihmisen vartalonympärys: 82/86
92/97
102-107 cm
Vartalon ympärys
92
100 108 cm
Koko pituus 58
60
62 cm
Hihan sisäpituus
44 44 44 cm
Langanmenekki puseroon
10
11
12 kerää
Säärystimiin 2
2
2 kerää

Puikot: Nro 3-4 sekä samanpaksuiset sukkapuikot säärystimiä varten tai käsialan mukaan.

Tiheys: 22 s ja 36 krs raidoitettua mallineuletta = 10 cm.

Mallineuleet:
Sileä neule tasona:
Neulo oikealla oikein ja nurjalla nurin.
Sileä neule suljettuna neuleena: Neulo kaikki krs:t oikein.
Ainaoikeinneule tasona: Neulo kaikki krs:t oikein.
Ainaoikeinneule suljettuna neuleena: Neulo vuorotellen 1 krs nurin ja 1 krs oikein. Raidoitus: *12 krs ainaoikeaa, 4 krs sileää neuletta, 4 krs ainaoikeaa, 2 krs sileää neuletta, 2 krs ainaoikeaa, 4 krs sileää neuletta*, toista *-*.

Pusero

Takakappale:
Luo 103-113-121 s, neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta ja aloita sitten raidoitus. Kun kappaleen korkeus on 37 cm, päätä molemmissa reunoissa kädentietä varten joka 2. krs 1x3 s ja 1x2 s. Neulo seuraavalla työn oikean puolen krs:lla reuna-s, 1 o, tee ylivetokavennus (=nosta 1 s neulomatta, neulo 1 s ja vedä nostettu s neulotun yli), neulo samaa kerrosta kunnes vasemmassa reunassa on jäljellä 4 s, neulo 2 s o yhteen, 1 o ja tee reuna-s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 3 kertaa. Jatka lopuilla 85-95-103 s:lla raidoitusta. Kun kädentien korkeus on 19-21-23 cm, jätä keskimmäiset 31 s pääntietä varten odottamaan ja neulo ensin toinen puoli. Päätä sitten pääntien reunassa joka 2. krs 1x3 s, 1x2 s ja 1x1 s ja päätä samalla sivusta lähtien olkaa varten joka 2. krs 1x5-6-6 s ja 4x4-5-6 s. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

Etukappale:
Neulo kuten takana kunnes kädentien korkeus on 17-19-21 cm. Jätä nyt keskimmäiset 31 s pääntietä varten odottamaan ja neulo ensin vasen olka. Neulo seuraavalla työn oikean puolen krs:lla kunnes pääntien reunassa on jäljellä 4 s, neulo 2 o yhteen, 1 o ja tee reuna-s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 5 kertaa. Päätä lopuksi olan s:t sivusta lähtien samoin ja samalla korkeudella kuin takana. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti, tee nyt pääntien kavennukset siten, että neulot pääntien reunasta reuna-s:n, 1 o, tee ylivetokavennus ja neulo krs:n loput s:t.

Hihat:
Luo 51-55-59 s, neulo 1 krs oikein ja aloita sitten raidoitus. Kun hihan pituus on 8-7-7 cm, lisää molemmissa reunoissa 1 s ja toista sitten lisäykset joka 12. krs 2-1-1 kertaa, joka 10. krs 4-2-1 kertaa, joka 8. krs 5-5-2 kertaa ja vielä joka 6. krs 3-9-15 kertaa =81-91-99 s. Kun hihan pituus on 44 cm, päätä molemmissa reunoissa pyöriötä varten joka 2. krs 1x3 s, 1x2 s ja 5-4-4x1 s sekä joka 4. krs 3x1 s. Päätä vielä molemmissa reunoissa joka 2. krs 5-4-3x1 s, 6-8-9x2 s ja 1x3 s. Päätä loput 15-21-27 s kerralla.

Viimeistely:
Levitä kappaleet alustalle mittoihinsa, laita kostea liina päälle ja anna kuivua. Ompele olka-, sivu- ja hihasaumat sekä kiinnitä hihat. Ota sukkapuikoille molemmat pääntien odottamassa olevat s:t ja poimi niiden väliin pääntien reunoista 2x14 s. Neulo näillä 90 s:lla suljettuna neuleena raidoitusta siten, että se jatkuu keskeytymättömänä etukappaleen pääntien keskellä. Kun kauluksen korkeus on 9 cm, päätä s:t.

Naisen puseron kaava

Säärystimet

Luo sukkapuikoille 72 s ja neulo suljettuna neuleena 2 o, 2 n -joustinneuletta 25 cm, päätä s:t.