Naisen slipoveri Miehen pusero

6508 Miehen pusero

Lankatiedot: Regia Design Line 6-fädig Landscape Color (kuvassa väri 05952)

Koko
S
M
L
Ihmisen vartalonympärys: 87/92 97/102 107/112 cm
Vartalon ympärys
102 108 118 cm
Koko pituus 64
65
66 cm
Hihan sisäpituus
45
45
45 cm
Langanmenekki
14 15 16 kerää

Puikot: Nro 3-3½ ja 3½-4 sekä pääntien reunusta varten 40 cm pitkä pyöröpuikko nro 2½-3½ tai käsialan mukaan.

HUOM:
Aloita jokainen kerä aina sen ulkopuolelta ja aloita kaikki kappaleet aina samasta langan raidan kohdasta.

Mallineuleet:
Joustinneule: 1 o, 1 n.
Pintaneule: s-luku on jaollinen 6 + 3 s:lla + 2 reuna-s.
1. krs: (op) reuna-s, 3 n, *3 o, 3 n*, toista *-* ja neulo reuna-s. 2.krs: neulo nurin. Toista 1.-2. krs:ia.

Tiheys: 24 s ja 34 krs pintaneuletta paksummilla puikoilla = 10 cm.

Takakappale:
Luo ohuemmille puikoille 124-130-142 s ja neulo joustinneuletta 5 cm. Lisää viimeisellä krs:lla 1 s, vaihda työhön paksummat puikot ja aloita pintaneule. Kun kappaleen korkeus on 39 cm, päätä molemmissa reunoissa kädenteitä varten joka 2. krs 1x5 s, 3x2 s ja 4x1 s =95-101-113 s. Kun kädentien korkeus on 22-23-24 cm, päätä molemmista reunoista olkaa varten joka 2. krs 1x6-8-4 s ja sitten 5x4-4-5 s. HUOM: kun olet neulonut 2 krs olkaviistotuksia, päätä keskimmäiset 33-35-35 s pääntietä varten ja neulo ensin toinen puoli. Jatka sivussa olan viistotuksia ja päätä samalla pääntien reunassa joka 2. krs 1x3 s ja 2x1 s. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

Etukappale:
Neulo kuten takana kunnes kädentien korkeus on 17-18-19 cm. Päätä nyt keskimmäiset 13-15-15 s pääntietä varten ja neulo ensin toinen puoli. Päätä vielä pääntien reunassa joka 2. krs 1x3 s, 4x2 s ja 4x1 s. Päätä lopuksi olan s:t sivusta lähtien kuten takana. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

Hihat:
Luo ohuemmille puikoille 64 s ja neulo joustinneuletta 5 cm. Lisää viimeisellä krs:lla 1 s, vaihda työhön paksummat puikot ja aloita pintaneule. Lisää samalla molemmissa reunoissa pienimmässä koossa 1 s joka 6. krs 22 kertaa, keskikoossa 1 s ensin joka 6. krs 18 kertaa ja sitten joka 4. krs 6 kertaa sekä suurimmassa koossa 1 s vuorotellen joka 4. ja 6. krs 26 kertaa =109-113-117 s. Kun hihan pituus on 45 cm, päätä molemmissa reunoissa pyöriötä varten joka 2. krs 1x5 s, 3x2 s, 15x1 s, 5x2 s ja 3x3 s. Päätä loput 19-23-27 s kerralla.

Viimeistely:
Levitä kappaleet alustalle mittoihinsa, laita kostea liina päälle ja anna kuivua. Ompele olkasaumat, kiinnitä hihat ja ompele hiha- sekä sivusaumat. Poimi pääntien reunasta pyöröpuikolle 120-124-124 s ja neulo joustinneuletta 20 cm, päätä s:t. Taita reunus kaksinkertaiseksi työn päälle.

Miehen puseron kaava