Naisen slipoveri Miehen huppuliivi

6511 Miehen huppuliivi

Lankatiedot:
- Liiviin Regia Design Line 6-fädig Landscape Color (kuvassa väri 05952)
- Taskunpohjia sekä vetoketjukaitaleita varten Regia Design Line 4-fädig -lankaa siniraidallista (04257)

Koko
S
M
L
Ihmisen vartalonympärys: 87/92 97/102 107/112 cm
Vartalon ympärys
96 104 112 cm
Koko pituus 65 65
65 cm
Langanmenekki Regia Design
Line 6-fädig (väri 05952)
12 13 14 kerää
Langanmenekki Regia Design
Line 4-fädig (väri 04257)
1 1
1 kerä

Puikot:
Nro 2-3 sekä 100 cm pitkä pyöröpuikko nro 2½-3½ ja 60 cm pitkä pyöröpuikko nro 3-4 tai käsialan mukaan.
Muut tarvikkeet: Yksi 55 cm ja kaksi 16 cm pitkää vetoketjua.

Tiheys: 22 s ja 41 krs ainaoikeaa Design Line 6-faedig -langalla puikoilla nro 3-4 = 10 cm.

Mallineuleet:
Joustinneule:
Neulo nurjan puolen krs:lla 2 n, 2 o ja jatkossa oikeat s:t oikein sekä nurjat nurin.
Ainaoikeinneule:
Neulo kaikki krs:t oikein.
Ainaoikeinneuleen reuna-s: Nosta krs:n alussa s oikein neulomatta siten, että lanka jää työn taakse ja neulo krs:n lopussa s oikein.
Kaitaleiden yhdistäminen neulomisen aikana työn nurjan puolen krs:n lopussa: Nosta kaitaleen viimeinen s oikein neulomatta, työnnä oikean käden puikko "solmujen" välistä valmiin kaitaleen reunan läpi (kokonainen s jää väliin), ota lanka puikolle ja vedä läpi, vedä nostettu s tämän s:n yli. Käänny, nosta 1 s nurin neulomatta siten, että lanka on työn edessä ja jatka ainaoikeaa normaalisti.

Tee etu- ja takakappaleet näin:
Luo Design Line 6-faedig -langalla pitkälle pyöröpuikolle 206-222-238 s helmaa varten ja neulo joustinneuletta 7 cm. Lisää viimeisellä eli nurjan puolen krs:lla 10 s tasavälein =216-232-248 s. Vaihda työhön paksumpi pyöröpuikko ja aloita kaitaleet oikean etukappaleen etureunasta.

1. kaitale:
Neulo helmajousteen ensimmäisillä 27-29-31 s:lla ainaoikeaa ensin 51 cm (=210 krs). Jätä nyt kappaleen oikeasta reunasta 10 s pääntietä varten odottamaan. Jatka ainaoikeaa ja kavenna samalla samasta reunasta joka 2. krs 1x3 s, 1x2 s ja 5x1 s. Kun kaitaleen pituus on 58 cm (=238 krs), päätä loput eli olan 7-9-11 s kerralla.

2. kaitale: Aloita seuraavilla 27-29-31 s:lla ainaoikeinneule. Älä kiinnitä tätä kaitaletta 1. raitaan, vaan jätä näiden väliin aukko 17 cm:n matkan ajan. Yhdistä jatkossa tämä kaitale nurjan puolen krs:illa 1. kaitaleeseen olalle asti. Kun kaitaleen korkeus on 56 cm (= 230 krs), päätä kaitaleen vasemmasta reunasta lähtien olkaa varten joka 2. krs 1x6-8-7 s ja sitten 3x7-7-8 s.

3. kaitale: Tästä alkaa takakappale. Aloita seuraavilla 27-29-31 s:lla ainaoikeinneule ja yhdistä tämä kaitale edelliseen 34-32-30 cm:n aikana. Jatka kaitaletta kädentietä varten irrallaan olalle asti. Kun kaitaleen korkeus on 56 cm (= 230 krs), päätä kaitaleen oikeasta reunasta lähtien olkaa varten joka 2. krs 1x6-8-7 s ja sitten 3x7-7-8 s.

4. kaitale: Neulo seuraavilla 27-29-31 s:lla ainaoikeinneuletta ja yhdistä kaitale edelliseen olalle asti. Kun kaitaleen korkeus on 58 cm (=238 krs), päätä kaitaleen oikeasta reunasta olkaa varten 1x7-9-11 s ja jätä loput 20 s huppua varten odottamaan.

5. kaitale: Neulo kuten 4. kaitale, mutta päätä olan s:t kaitaleen vasemmasta reunasta.

6. kaitale: Neulo seuraavilla 27-29-31 s:lla ainaoikeinneuletta ja yhdistä kaitale edelliseen olalle asti. Kun kaitaleen korkeus on 56 cm (=230 krs), päätä kaitaleen vasemmasta reunasta olkaa varten joka 2. krs 1x6-8-9 s ja 3x7-7-8 s.

7. kaitale: Tästä alkaa vasen etukappale. Aloita seuraavilla 27-29-31 s:lla ainaoikeinneule ja yhdistä tämä kaitale edelliseen 34-32-30 cm:n aikana. Jatka kaitaletta kädentietä varten irrallaan olalle asti. Kun kaitaleen korkeus on 56 cm (= 230 krs), päätä kaitaleen oikeasta reunasta lähtien olkaa varten joka 2. krs 1x6-8-7 s ja sitten 3x7-7-8 s.

8. kaitale: Neulo lopuilla 27-29-31 s:lla ainaoikeinneuletta, jätä nyt kaitale yhdistämättä edelliseen 17 cm:n ajan taskua varten. Yhdistä sitten kaitale edelliseen kaitaleeseen olalle asti. Kun kaitaleen korkeus on 51 cm (=210 krs), jätä kaitaleen vasemmasta reunasta pääntietä varten odottamaan 10 s. Jatka ainaoikeaa ja kavenna samalla samasta reunasta joka 2. krs 1x3 s, 1x2 s ja 5x1 s. Kun kaitaleen pituus on 58 cm (=238 krs), päätä loput eli olan 7-9-11 s kerralla.

Viimeistely: Levitä kappale alustalle mittoihinsa, laita kostea liina päälle ja anna kuivua. Ompele olkasaumat.

Huppu: Neulo samalla langalla ja samalla puikolla kuin edellisetkin kaitaleet.

9. kaitale: Ota oikean etukappaleen pääntien odottamassa olevat s:t puikolle ja poimi pääntien reunasta (takakappaleen odottamassa oleviin s:ihin asti) 28 s. Neulo näillä 38 s:lla ainaoikeaa 34 cm (=140 krs), päätä s:t.

10. kaitale: Ota 4. kaitaleen odottamassa olevat 20 s puikolle ja neulo ainaoikeaa, yhdistä samalla tämä kaitale edelliseen. Neulo kuitenkin tätä kaitaletta vielä 17 cm ja päätä s:t.

11. kaitale: Ota 5. kaitaleen odottamassa olevat 20 s puikolle ja neulo ainaoikeaa, yhdistä samalla tämä kaitale edelliseen kaitaleeseen. Kun olet neulonut 51 cm, päätä s:t.

12. kaitale: Tee 9. kaitaleen peilikuvaksi, kiinnitä tämä kaitale kuitenkin 11. kaitaleeseen.

Viimeistely:
Kiinnitä 11. ja 10 kaitaleiden vapaat sivut 12. ja 9. kaitaleiden päätettyihin s:ihin. Kiinnitä pitkä vetoketju etureunojen väliin, laita ketjun yläreuna n. 3 cm:n päähän pääntieltä. Luo sitten vetoketjun kaitaletta varten ohuemmalla langalla ohuimmille puikoille 6 s ja neulo sileää neuletta 55 cm, päätä s:t. Kiinnitä kaitale vetoketjun päälle työn nurjalle puolelle. Tee ja kiinnitä toinen kaitale samoin. Kiinnitä lyhyet vetoketjut taskujensuihin. Luo sitten ohuemmalla langalla ohuimmille puikoille taskupussia varten 33 s ja neulo sileää neuletta 18 cm, päätä s:t. Kiinnitä taskupussi etukappaleen nurjalle puolelle paikoilleen. Tee ja kiinnitä toinen taskupussi samoin. Tee 4-kertaisesta paksummasta langasta 2 n. 45 cm pitkää kierrettyä nyöriä ja kiinnitä ne etukappaleille pääntien alareunaan.

Miehen huppuliivin kaava