Naisen mustakirjava liivi
Naisen mustakirjava liivi

1281 Naisen mustakirjava liivi

Lankatiedot: Gedifra Marachella: 43% akryyli, 25% villa, 16% mohair, 16% polyamidi

Valmiin neuleen mitat:

Koko
S/M M/L
Ihmisen vartalon ympärys 82-92
97-107 cm
Takakappaleen helman leveys 60 66 cm
Koko pituus
70
70 cm
Langanmenekki 12
13 kerää

Puikot: Nro 12 tai käsialan mukaan.

Tiheys: 6 s ja 12 krs sileää neuletta = 10 cm.
Sileä neule: Neulo oikealla oikein ja nurjalla nurin. Työnnä aina langan nypyt työn oikealle puolelle.

Takakappale:
Luo 38-42 s ja neulo sileää neuletta. Kun kappaleen korkeus on 30 cm, kavenna molemmissa reunoissa 1 s ja toista sitten kavennukset joka 10. krs vielä 4 kertaa = 28-32 s. Kun kappaleen korkeus on 67 cm, päätä keskimmäiset 16 s pääntietä varten ja neulo ensin toinen puoli. Päätä vielä pääntien reunassa joka 2. krs 2x3-4 s. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

Etukappaleita varten neulotaan vain n. 25-28 cm leveä huivi: Luo 17-19 s ja neulo sileää neuletta 184-190 cm. Päätä s:t.

Taskut: Luo 12 s ja neulo sileää neuletta n. 18 cm, päätä s:t. Taskun leveys on n. 18 cm. Tee toinen tasku samoin.

Viimeistely: Aseta kappaleet kosteitten liinojen alle mittoihinsa ja anna kuivua. Kiinnitä ensin huivia sen keskeltä toisesta sivustaan takakappaleen yläreunaan 44-50 cm:n matkalta. Poimi sitten langan avulla toisesta sivusta 'olkasauman' molemmin puolin 6 cm:n matkalta (=takakappaleen reunasta 6 cm:n matkalta ja etukappaleen huivin reunasta 6 cm:n matkalta) yhteensä 12 s. Neulo 1 krs oikein ja poimi krs:n lopussa kappaleen reunasta vielä 3 s. Neulo 1 krs nurin ja poimi jälleen krs:n lopussa kappaleen reunasta 3 s. Neulo 1 krs oikein ja päätä sitten s:t kerralla nurjaa neuloen. Tee samanlainen kappale toiseenkin sivuun. Ompele sitten sivusaumoja (=takakappaleen sivu ja etukappaleen huivin sivu) helmasta lähtien n. 42 cm:n matkalta yhteen. Kiinnitä lopuksi taskut etukappaleiden keskelle n. 8 cm:n päähän helmasta.

Takakappale
Naisen liivi kaava