Lila liivi
Lila liivi

1237 Lila liivi

Lankatiedot: Gedifra Highland Alpaca (kuvassa värinro 02905): 50% villa, 50% alpakka

Koko
XS/S M/L
Ihmisen vartalonympärys
76-86
92-97 cm
Valmiin neuleen mitat:
Vartalonympärys
88
108 cm
Koko pituus 52 54 cm
Langanmenekki
7
9 kerää

Puikot ja virkkuukoukku: Nro 12 tai käsialan mukaan.

Tiheys: 8 s ja 8 krs pitsineuletta = 10 cm.

Pitsineule: s-luku on jaollinen 4 + 3 + 2 reuna-s:lla. 1. krs: (np) nurin. 2. krs: tee reuna-s, neulo 2 o, *tee tähti (=neulo 3 s takareunoistaan oikein yhteen, älä pudota s:ita vasemman käden puikolta vaan ota lk puikolle ja neulo s:t uudelleen takareunoistaan oikein yhteen), neulo 1 o*, toista *-* ja neulo vielä 1 o sekä reuna-s. 3. krs: neulo nurin. 4. krs: tee reuna-s, *neulo tähti, 1 o*, toista *-* ja neulo tähti sekä reuna-s. Toista 1.-4. krs:ia.

Ohje

Takakappale:
Luo 37-45 s ja neulo pitsineuletta 52-54 cm, päätä s:t. Vasen etukappale: Luo 21-25 s ja neulo pitsineuletta. Kun kappaleen korkeus on 27 cm, neulo etureunassa reuna-s:n sisäpuolella 2 s o yhteen pääntien viistotusta varten. Toista kavennukset vielä koossa XS/S joka 4. krs 4 kertaa ja koossa M/L joka 2. krs kerran ja sitten joka 4. krs 4 kertaa.

HUOM: Kun teet pääntien kavennuksia, ole tarkkana pitsineuleen kanssa, jos et voi neuloa 3 s o yhteen, tee s:iden tilalle sileää neuletta. Kun kappaleen korkeus on 52-54 cm, päätä loput eli olan 16-19 s kerralla.

Oikea etukappale: Neulo vasemman peilikuvaksi. Tee nyt pääntien viistotus niin, että neulot aina reuna-s:n, nosta 1 s neulomatta, neulo 1 s ja vedä nostettu s neulotun yli, neulo krs:n loput s:t.

Viimeistely: Aseta kappaleet kosteitten liinojen alle mittoihinsa ja anna kuivua. Ompele olkasaumat. Jätä kädenteille n. 20-22 cm korkeat aukot sivuihin, ompele sivusaumoja 12 cm ja jätä helmaan 20 cm:n halkiot. Virkkaa n. 7 m pitkä kjs-ketju ja pujota se kaikkiin reunoihin neuleen läpi koristeeksi kuvan mukaan.