2 pikku laukkua

Pikku laukut

Pikku laukut

Suorakaiteenmuotoinen pikku laukku:
Lankatiedot:
4 kerää Anchor Metallicia, värinro 300
Muut tarvikkeet: virkkuukoukku nro 2 tai käsialan mukaan, lisäksi valkoista vuorikangasta.
Laukun koko: n. 27 x 19cm

Neliönmuotoinen pikkulaukku:
Lankatiedot: 4 kerää Anchor Metallicia, värinro 300
Muut tarvikkeet: virkkuukoukku nro 2 tai käsialan mukaan, lisäksi valkoista vuorikangasta.
Laukun koko: n. 17,5 x 17,5cm.

Katso virkkausneuvoja Anchorin virkkausoppaasta!

Suorakaiteenmuotoinen pikku laukku

Virkkaa näin:
Virkkaa aloitusketjuksi 66 kjs, jätä 6 kjs väliin ja *tee seuraavaan s:aan 1 p + 3 kjs + 1 p, 2 kjs, jätä 3 kjs väliin, tee 1 ks, jätä 3 kjs väliin*, toista *-* ja tee ketjun päähän 1 ks. Virkkaa sitten aloitusketjun toisella puolella 2 kjs, jätä 3 kjs väliin ja toista *-* tällekin puolelle. Sulje krs ps:lla ketjun päähän.
Aloita uusi krs 1 kjs:lla ja jatka sitten piirroksen mukaan 2. kerroksesta eteenpäin suljettuna virkkauksena. Sulje krs:t aina 1 ps:lla. Toista 4.-7. krs:ia kunnes kappaleessa on 23 krs. Katkaise ja päätä lanka. Virkkaa sitten molempia sankoja varten piirroksen B mukaan ks:ita 35cm.

Viimeistely:

Leikkaa vuorikankaasta 28x40cm:n palanen ja ompele sen sivu- sekä pohjasauma. Silitä yläreunaan saumanvara, aseta vuori paikoilleen ja ompele se käsin kiinni laukun yläreunastaan. Kiinnitä lopuksi sangat paikoilleen.

Neliönmuotoinen pikku laukku

Virkkaa ruudut näin:
Virkkaa ensin ruutu A. Tee alkuun 6 kjs ja sulje s:t renkaaksi ps:lla. Jatka sitten virkkaamista piirroksen A mukaan. Tee A ruutuja yhteensä 4 kappaletta. Virkkaa sitten piirroksen B mukaan samoin 4 ruutua ja yhdistä ne samalla A-ruutuihin piirroksen viimeisen krs:n mukaan. Virkkaa siis aina nirkon keskimmäisen kjs:n tilalle 1 ps A-kuvion reunaan. Yhdistä ruudut niin, että sekä etu- että takakappaleelle tulee 4 ruutua ja myös sivusaumat sekä pohjasauma yhdistyy. Virkkaa lopuksi sankaa varten piirroksen C mukaan ks:ita 70cm.

Viimeistely:
Leikkaa vuorikankaasta 20x40cm:n palanen ja ompele sen sivu- sekä pohjasauma. Silitä yläreunaan saumanvara, aseta vuori paikoilleen ja ompele se käsin kiinni laukun yläreunastaan. Kiinnitä lopuksi sanka paikoilleen.

Suorakaiteenmuotoisen pikku laukun mallipiiros
Suorakaiteenmuotoinen pikku laukku mallip.
Suorakaiteenmuotoisen pikku laukun mallip. selite
Neliönmallisen pikku laukun mallipiirros
Neliönmallisen pikku laukun mallip.
Neliönmallisen pikku laukun mallip. selite